festiwal

Młode Horyzonty i Nowe Horyzonty o relacjach i dorastaniu. Filmy dla tych, którzy dorośli, ale wciąż chcą rosnąć na 11. edycji festiwalu

16/09/24
Jak zostałam perliczką (reż. Rungano Nyoni; Wielka Brytania, Zambia, Irlandia 2024)

W tym roku podczas 11. MFF Młode Horyzonty po raz drugi z myślą o opiekunach i rodzicach młodych kinomanów przygotowaliśmy wyjątkową sekcję. Nowe Horyzonty to selekcja trzech tytułów z tegorocznego programu MFF mBank Nowe Horyzonty, które zdobyły uznanie na międzynarodowych festiwalach i skradły serca wrocławskiej publiczności. 

Młode Horyzonty łączy z Nowymi Horyzontami nie tylko idea przybliżania publiczności wyjątkowego autorskiego kina. Bliskie są nam również tematy związane z relacjami rodzinnymi, wchodzeniem w dorosłość, szukaniem porozumienia i wspólnego języka mimo pokoleniowych różnic. Spośród tegorocznego programu MFF mBank Nowe Horyzonty wybraliśmy trzy wyjątkowe tytuły. Po każdym seansie zapraszamy widzów do udziału w dyskusjach z ekspertami zorganizowanych we współpracy z partnerem sekcji Newsweek Psychologia.

Projekcje filmów z sekcji Nowe Horyzonty będą opatrzone cyklem dyskusji przygotowanych we współpracy z partnerem – Newsweek Psychologia. Po seansach filmów Milczenie Julie (14–; reż. Leonardo Van Dijl; Belgia, Szwecja 2024) i Jak zostałam perliczką (18–; reż. Rungano Nyoni; Wielka Brytania, Zambia, Irlandia 2024) będziemy rozmawiać z psycholożką Joanną Flis – autorką podcastu Madame Monday, a także książek: Współuzależnieni, Co ze mną nie tak? oraz Madame Monday – po dorosłemu. Pokaz filmu Naturalna dzikość serca (18–; reż. Silje Evensmo Jacobsen; Norwegia 2024) zwieńczy spotkanie z Aleksandrem Drzewieckim – współzałożycielem platformy Parenteen.pl, przewodniczącym rady Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, autorem książki Moje kochane, nastoletnie dziecko. Dyskusje moderować będą redaktor naczelna Newsweek Psychologia Iwona Zabielska-Stadnik oraz dziennikarz Przemysław Bollin.

Harmonogram seansów

  • Pokaz filmu Milczenie Julie i spotkanie z Joanną Flis – Kinoteka, 1.10.2024, godz. 20.00
  • Pokaz filmu Naturalna dzikość serca i spotkanie z Aleksandrem Drzewieckim – Kinoteka, 3.10.2024, godz. 19.45
  • Pokaz filmu Jak zostałam perliczką i spotkanie z Joanną Flis – Kinoteka, 4.10.2024, godz. 20.00
Milczenie Julie (reż. Leonardo Van Dijl; Belgia, Szwecja 2024)

Milczenie Julie (14; reż. Leonardo Van Dijl; Belgia, Szwecja 2024)

Julie to świetnie zapowiadająca się młoda tenisistka, która swoim talentem przewyższa o głowę koleżanki z akademii tenisowej. Gdy nagle na jej trenera padają oskarżenia o zbyt bliski kontakt z zawodniczkami, poukładany świat Julie zaczyna się rozpadać. Dziewczyna coś wie, ale postanawia milczeć… Milczenie Julie to kino poruszające i precyzyjne, lecz przede wszystkim niezwykle istotne, zadające kluczowe pytania o sens milczenia kobiet w starciu z wyrachowanym oprawcą. Debiut Leonarda van Dijla wyróżniony w canneńskim Tygodniu Krytyki.

Naturalna dzikość serca (reż. Silje Evensmo Jacobsen; Norwegia 2024)

Naturalna dzikość serca (18–; reż. Silje Evensmo Jacobsen; Norwegia 2024)

Przez lata rodzice z czworgiem dzieci wiedli życie na norweskiej farmie, z dala od zgiełku miasta, w harmonii z naturą. Niespodziewana tragedia wywróciła jednak ich spokojną codzienność do góry nogami. Naturalna dzikość serca stawia pytanie o to, jak kierować sobą i najbliższymi w czasach smutku, zwraca uwagę na potrzebę zaakceptowania zmiany i znalezienia nowej drogi. Film otrzymał Nagrodę Główną w międzynarodowym konkursie dokumentalnym na Sundance i był premierowo prezentowany na tegorocznym festiwalu Millennium Docs Against Gravity.

Jak zostałam perliczką (reż. Rungano Nyoni; Wielka Brytania, Zambia, Irlandia 2024)

Jak zostałam perliczką (18–; reż. Rungano Nyoni; Wielka Brytania, Zambia, Irlandia 2024)

Nagroda za reżyserię w Cannes i najnowsze dzieło studia A24. Pochodząca z Zambii reżyserka filmu Nie jestem czarownicą ponownie miesza realizm z poetyckością, surrealizm z naturalizmem, kreśląc portret lokalnej społeczności, która nie potrafi uciec od kultu rodziny, toksycznej tradycji i patriarchatu spychającego kobiety do roli służących i rodzących. Shula natrafia nocą na zwłoki swojego wuja. Tak rozpoczyna się brutalny i jednocześnie absurdalny spektakl, w którym każdy ma z góry ustalone role. Okazuje się, że zmarły wuj dokonywał czynów, o których wszyscy wiedzieli, ale o zmarłym mężczyźnie można mówić tylko dobrze. O ofiarach, czyli kobietach, należy milczeć. Tak nakazuje tradycja. 

 

 

Bilety już w sprzedaży

W tym roku po raz pierwszy karnety festiwalowe można kupić na stronie festiwal.mlodehoryzonty.pl. Bilety na seanse stacjonarne – na stronie internetowej festiwalu, w kasach oraz na stronach www kin festiwalowych. 

Zakupu pojedynczych dostępów oraz karnetów umożliwiających uczestnictwo w festiwalu online można dokonać poprzez stronę festiwal.mlodehoryzonty.pl.

Stacjonarna edycja festiwalu Młode Horyzonty rozpocznie się 28 września i potrwa do 6 października. Seanse odbędą się w 20 miastach z główną lokalizacją w Warszawie. Ogromną część programu zaprezentujemy także we wrocławskim Kinie Nowe Horyzonty. 

 

Młode Horyzonty vod!

Młode Horyzonty w Twoim domu! Wyjątkowa oferta dla młodych widzów na platformie NHvod.

Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter